Ga voor een goede customer journey

Heb jij al een customer journey voor jouw bedrijf opgesteld? Nu digitale marketing steeds belangrijker wordt, moet je ook meer over jouw klanten weten. De potentiële klanten worden vandaag de dag immers op een geheel andere manier aangetrokken. Je moet daarom goed weten wat er precies in het hoofd van de mensen omgaat. Je kunt hier de hulp van een groot aantal professionals inschakelen. Een van de professionals die dit altijd voor jou kan realiseren is Okaia. Maar wat is het precies en waarom is het zo belangrijk? Onderstaande informatie zet een aantal zaken op een rij. 

De customer journey geeft veel informatie 

Een customer journey laat precies zien hoe jouw klant acteert, hoe deze is en hoe de oriëntatie naar een bepaald product of een bepaalde dienst gebeurt. Het zal daarom altijd een potentiële klant omschrijven. Het gedrag, de communicatiemiddelen die hiervoor gebruikt worden en de beweegredenen om te kijken via het internet zullen daarom allemaal meegenomen worden. Echter zal er niet alleen gekeken worden naar de verschillende klanten en hun beweegredenen, maar ook naar jouw eigen bedrijf. Want waarom komen de klanten naar jouw bedrijf? Hier moet je ook meer informatie over verkrijgen voor het onderzoek. 

De verschillende fases in de klantreis 

Bij de customer journey kunnen een aantal fases bekeken worden. Zo is er altijd een trigger of gebeurtenis die ertoe aanzet dat iemand op zoek gaat naar een product of dienst of contact opneemt met een organisatie. Van hieruit gaat het naar een concrete behoefte, waarbij gerichte actie wordt ondernomen en de oriëntatie komt. Vanaf dat moment zal namelijk bekeken worden welke aangeschaft wordt. Dit zorgt weer voor een overwegingsfase, waar jouw bedrijf om de hoek komt kijken. Je moet er dan voor zorgen dat je de klant daadwerkelijk aan jou bindt door de kernwaarden en de informatie die je aanbiedt. 

De laatste fases voor de aankoop 

Een klant zal dan, volgens de customer journey, overgaan tot het beslismoment. Er worden keuzes gemaakt en ze worden langzaam richting de koopfase geduwd. De potentiële klant zal in dit geval een actie ondernemen op jouw website. Je moet er dan wel voor zorgen dat je ook goed voorbereid bent op de levering. Als je de producten niet op een goede manier verstuurt en levert, zal een klant niet geneigd zijn om in de toekomst nog een keer tot een aankoop over te gaan. Zorg er daarom altijd voor dat je alles goed regelt binnen het bedrijf. 

Breng de conversie omhoog

Je kunt dankzij een customer journey altijd zorgen voor meer mensen die op jouw website komen. De potentiële klanten kunnen dan via de informatie over producten en diensten aangespoord worden om een aankoop te doen. Dit zal de conversie omhoog brengen, waardoor jij weer meer omzet hebt. Het is daarom een belangrijk onderdeel van jouw gehele marketing en de resultaten die je boekt. Een professional kan jou hiermee altijd op weg helpen, zodat je binnen een korte tijd aan de slag kunt.